Chciałbym Was zaprosić na lokalnego krótkiego milsima
Termin: 08 kwietnia 2017
Cena: 5zł od osoby(jeden przelew za całą drużynę np. 6 osobowy team płaci 30zł jednym przelewem). Dopiero wpłata na konto równoznaczna jest w przyjęciem zgłoszenia
**Miejsce:**Puszcza Bukowa
Zbiórka: Wg rozkazów
Start: 09:00
Koniec: 20:00.
Szczegółowe rozkazy będą zawarte w OPORDach i dostarczone dowódcom
Limit graczy:
4 teamy 4-8 osobowe:
3 teamy zorganizowane(grupy)
1 team dla wolnych strzelców którzy podczas scenariusza będą tworzyli jedną drużynę
Zgłoszenia:
Przyjmowane zgłoszeń od 20.02.17 do 25.03.2017(chyba,że wcześniej będzie komplet graczy)
Mechanika
LIMITY FPS (wartości maksymalne)
- 350 fps - cqb
- 450 fps - teren otwarty
- zespołowa broń wsparcia - do 500 fps
- 600 fps - karabiny wyborowe (tylko ogień pojedynczy)
Osoby, które przekroczą dopuszczalny limit, nie będą mogły wziąć udziału w rozgrywce. Wartość błędu pomiaru: +/-10 fps w/g urządzenia pomiarowego organizatorów.
UWAGA:
Za broń wsparcia uważamy replikę posiadającą swój palny odpowiednik (lub zbliżoną do niego).
Za karabin wyborowy uważamy replikę o prędkości wylotowej >450 fps, <600fps, pozbawioną zdolności prowadzenia ognia automatycznego.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany kategorii broni w przypadku rażącego braku zgodności z realnymi odpowiednikami.
LIMIT WIEKU
Ukończone 18 lat w dniu scenariusza, lub ukończone 16 lat i pisemna zgoda rodziców / prawnych opiekunów.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do weryfikacji danych gracza na podstawie dokumentu ze zdjęciem.
BALISTYKA
elementy ochrony balistycznej (hełm/kamizelka z płytami) muszą być zgodne wagowo z realnymi odpowiednikami
dopuszczalne jest stosowanie kasków o ile ich waga jest zgodna z oryginałem
stosowanie balistyki powoduje redukcję obrażeń po trafieniu o -1
redukcja jest stosowana wyłącznie w przypadku trafienia w miejsce osłonięte ochroną balistyczną
AMUNICJA
amunicja przenoszona jest wyłącznie przy sobie - w magazynkach lub luzem w oporządzeniu (możliwe doładowanie).
obowiązuje limit amunicji na osobę:
repliki szturmowe - 500szt.
broń wsparcia - 1000szt
karabin wyborowy - 200szt.
broń boczna (krótka) - 50szt.
Obowiązują magazynki typu LOW, REAL, MID Cap. Magazynki typu hicap są niedopuszczalne
Magazynki, o ile jest taka możliwość, ładujemy maksymalnie dwukrotną ilością realnego odpowiednika
nie jest dopuszczalne doładowywanie w trakcie gry o ile nie przewiduje tego scenariusz
POJAZDY
Pełną odpowiedzialność z bezpieczeństwo graczy w związku z użyciem pojazdu ponosi kierowca pojazdu. Pojazdy mogą się poruszać jedynie po drogach. Pojazdy nie mogą taranować, ani omijać poza drogą zapór i przeszkód ustawionych na drodze.
NISZCZENIE POJAZDÓW
Zniszczenie pojazdu następuje poprzez wrzucenie przed lub pod pojazd atestowanego granatu dymnego typ GD-10 lub podobne. W przypadku zniszczenia pojazdu gracze przebywający w pojeździe losują kartę i postępują zgodnie z procedurą (patrz punkt: RANY).
PIROTECHNIKA
pirotechnika wyłącznie atestowana obowiązują limity na osobę:
granaty rozpryskowe - 3szt.
granaty dymne - 3szt.
RANY
stosowane są karty ran (załącznik - karty ran)
karty ran losowane są przed grą
limit kart na każdą osobę - 3szt.
każdy gracz losuje jedną kartę w zaplombowanej kopercie. Kartę tą trzyma przy sobie i używa jej w momencie trafienia. Pozostałe dwie karty z limitu są przechowywane przez medyka zespołu.
W momencie trafienia:
-padasz/kładziesz się na ziemi
-wyciągasz kartę z zaplombowanej koperty i postępujesz zgodnie z opisem na karcie (załącznik - karty ran)
-jeżeli w ciągu 10 minut nie otrzymujesz pomocy (w zależności od rodzaju rany pomocy udzielasz sobie sam i/lub robi to kolega z zespołu albo medyk) automatycznie zmieniasz stan o +1: RL na RC; RC na KIA
-jeżeli otrzymujesz trafienie w górną część ciała opatrunek powinien być założony w dowolnym miejscu od pasa w górę (preferowane jest rzeczywiste miejsce “postrzału”)
-jeżeli otrzymujesz trafienie w dolną część ciała postępowanie jest analogiczne, ale od pasa w dół
-opatrunek musi być założony prawidłowo, zsunięcie się -opatrunku oznacza zmianę stanu o +1: RL na RC; RC na KIA
-po opatrzeniu przez medyka losujesz z jego zasobów kolejną kartę
-jeżeli przed opatrzeniem przez medyka otrzymasz kolejny postrzał automatycznie przechodzisz w stan KIA (dotyczy również balistyki)
-jeżeli po opatrzeniu ponownie otrzymasz postrzał, a nie masz kolejnej zaplombowanej karty, automatycznie przechodzisz w KIA
RL (rana lekka) - Opatrzyć ranę może każdy (nawet poszkodowany). Po otrzymaniu lekkiej rany można dalej działać (strzelać,biegać,rozmawiać itd). Jeżeli po upływie 10 min od wylosowania karty rana nie zostanie opatrzona przechodzi w RC.
RC (rana ciężka) - opatrzyć ją może jedynie wykwalifikowany medyk. Nie można się poruszać, poza odczołganiem się w promieniu 5 m. Nie można w żaden sposób się komunikować. Po opatrzeniu rany wszelkie czynności są możliwe (strzelanie, chodzenie) poza bieganiem. Jeżeli po upływie 10 min od wylosowania karty rana nie zostanie opatrzona przechodzi w KIA.
KIA – “ŚMIERĆ” - gracz jest efektywnie wyłączony z reszty rozgrywki. Powinien pozostać na miejscu dopóki trwają walki, po czym opuścić teren gry. Możliwe też jest podążanie za oddziałem w celu wykonania MEDEVACa (o ile przewiduje to scenariusz)
Ranny może być “przenoszony” przez innego gracza (Ramię na barki i prowadzimy). Rannych można też przenosić na noszach, holować za chwyty ewakuacyjne na oporządzeniu itp.
TRAFIENIE W BROŃ
Trafienie w broń eliminuje tą broń z walki do momentu “odebrania” innej broni osobie w stanie KIA lub do dotarcia do własnej bazy.
MEDYCY
Medykiem może być każdy gracz. Każdy zespół liczący do 6 graczy może mieć maksymalnie jednego medyka. W liczniejszych grupach jeden medyk przypada każdą rozpoczętą 6-tkę. Medyk powinien być zaopatrzony w opatrunki (ale dopuszczalne jest użycie zwykłego bandaża+gazy).
Medyk posiada dodatkowy zasób kart w ilości równej dwukrotności przypisanego zespołu.
UWAGA: Funkcja nie jest przechodnia tzn. nie można jej przekazać na innego członka zespołu po wyeliminowaniu Medyka.
JEŃCY
Nie jest przewidziane branie jeńców.
WALKA WRĘCZ/SILENT KILL
Niedopuszczalna jest jakakolwiek forma przemocy. Zlikwidowanie przeciwnika w walce wręcz następuje poprzez dotknięcie go w korpus lub głowę i wypowiedzenie słowa “zabity” – w tym momencie ofiara powinna zachować się jak przy trafieniu czyli upaść, ale bez wyciągania karty (automatyczne KIA). Zabity za pomocą “silent kill’a” nie może w żaden sposób komunikować się z innymi graczami i musi pozostać na miejscu do czasu oddalenia się innych osób w okolicy lub do momentu wskazanego przez osobę, która go “zabiła”
DOBIJANIE
Aby dobić rannego w sposób pewny (uzyskać wynik KIA) należy go dobić podchodząc na odległość minimum 2 m i wypowiedzieć hasło “dobijam”. Ranny, niezależnie od dotychczasowego stanu automatycznie przechodzi w status KIA i nie może zostać opatrzony.
Karty ran:
https://drive.google.com/file/d/0B9PeNNOdj14CVE5IQ1ZQOVVHUk0/view?usp=sharing