Radio na początek

Siema,
nie znam się w ogóle na tym i potrzebuje pomocy.

Kompletuje sprzęt i pomyślałem też o radyjku, na początek pomyślałem o czymś takim:

ale chciałbym w przyszłości dołączyć do tego PTT i jakiś zestaw porządnych ochronników aktywnych (a’la Sordin) czy coś.

Nada to się?

radio oczywiście baofeng a najlepiej wersja uv-5r no i jak mówisz ptt,co do śłuchawek może być sordin albo bowman.jak kto woli.

czyli nie będzie żadnych problemów w “usłyszeniu” się z ludźmi? nie mówię o ew wadach technicznych, ale normalnie włączam i słyszymy się z ludźmi na danym kanale…nie znam się na radyjkach w ogóle

generalnie nie mając przycisku ptt, żeby “nadawać” będę musiał korzystać z przycisku na urządzeniu mając podłączoną tą fabryczną słuchawkę z mikrofonem,

No tak jeśli nie masz ptt to porozumiewasz się przez sluchawke dolaczona w zestawie albo przez samo radio recznie.Ale lepiej kup ptt to wygodniejsze

Zawartość opakowania:

Radio
Bateria Li-Ion 7.4V / 1800 mAh
Antena
Klips / zapinka
Ładowarka i stacja dokująca do ładowania
Monosłuchawka z przycieskiem PTT

niby w zestawie jest ta podstawowa słuchawka z przyciskiem ptt

tak jest,nawet masz tam na zdjęciu,ale jak zakupisz sobie (słuchawki) np.bowman,sordin itp. żeby polaczyc je z radiem musisz zakupić przycisk PTT,bo to co jest w zestawie jest tylko podlaczane od razu do radia i w jednym uchu masz glosnik i przez niego słyszysz komunikaty.

w porządku. dzięki Hiszpan. to mi wyczerpuje temat

Jeszcze jedno, jak z korzystaniem z takich monosluchawek w kominiarce. Będę musiał wsadzić je pod spód, bo na materiale się nie trzymają. Chodzi mi o komfort użytkowania i jakość p r zede wszystkim nadawania.

tu niepomogę bo niemam pojęcia.

Te do kanałówki z zestawu nie są specjalnie wygodne ale da się nosić pod kominiarką.

siema. pytanie mam o potrzebne mi kanały do komunikowania się, np. z Wami na strzelankach. jakie kanały będą mi potrzebne? standardowe PMR?