M4 Grzejący się silnik

Siema :smiley: w mojej M4 wymieniałem ostatnio fabryczne kable na to http://www.airsoft-militaria.pl/product-pol-3806-Niskooporowy-zestaw-przewodow-do-gearboxa.html bo mi się styk wypalił. Rozbierałem gearboxa ale wszystko złożyłem tak jak było, dopilnowałem żeby podkładki były na swoim miejscu, po złożeniu kręciłem zębatką przy spuście i chodziła luźno, luzów też nie miała. Silnik w chwycie pistoletowym odkręcałem i dokręcałem w różnych pozycjach więc nie jest za mocno dokręcony.

Po wystrzeleniu jednego low-capa (60 kulek) chwyt pistoletowy robi się ciepły. Po wystrzeleniu dwóch i wyjęciu silnika, mogę go utrzymać w dłoni 5 sekund i zaczyna parzyć. Replika strzela normalnie, kulki lecą daleko, wszystko jest w porządku tylko ten silnik się grzeje. Bateria LiPo 1800 mAh 11,1V 30C, nie grzeje się, kable też zimne. Przed ruszeniem gearboxa wszystko było dobrze, tylko bez mosfetu styki się wypaliły.

Aha, nie strzelałem AUTO :smiley: ustawiałem kolimator, więc powiedzmy 5 strzałów w 3 sekundy i 5 sekund przerwy na pokręcenie śrubkami i od nowa.

Co popsułem ? Lipo jest za mocne ? Znaczy, przy mosfecie, gdy prąd idzie bezpośrednio na silnik a nie przez styki, silnik dostaje za dużo prądu ? Z tego co wyczytałem, za takie coś odpowiada źle wypodkładkowane zębatki albo zbyt mocno dokręcony silnik, no ale jestem pewny że poskładałem to tak jak fabryka.

Nie chcę się kłócić :smiley: ale jeśli było dobrze, rozebrałem i złożyłem tak jak było, to powinno być dalej dobrze :smiley: przynajmniej tak to zawsze działało w przypadku samochodu który jest bardziej skomplikowany niż 3 zębatki :stuck_out_tongue:

Zanim zacząłem grzebać, wystrzeliłem jakieś 3000 kulek i było wszystko ok, więc fabryka jako tako dała radę wypodkładkować :cry:

Ja mam to samo w hk od specny,jeszce migdy nie byla w terenie.Wczoraj zostaly wystrzelone 2 magi i nie mozna bylo w rece trzymac bo takir gorace bylo w dodatku wystepowala sytuacja ze na singlu nie za kazdym razem kulka leciala gdy sie spust naciskalo.Czas na serwis :frowning:(

Mosfet z hamulcem aktywnym zamontowałeś (taki, który wyhamowuje silnik po strzale)?
Jeśli tak, to naturalne zjawisko.
Wymiana silnika na mocniejszy lub baterii na 7,4V powinna pomóc.

Nic nir bylo w niej robione ,od nowosci zostalo wystrzelone raptem pare magazynkow

@Kojot - być może tak jak ja próbujesz skręcić wszystko zbyt solidnie :wink:
Rozłóż GB, sprawdź wypodkladowania a skręcając zamiast dopi…znaczy się dokręcać śruby szkieletu użyj “kleju do gwintów” i skręć je tak jak zrobiłby to chińczyk/tajwńczyk :wink:
btw. jesteś pewny jakości lutów na kablach?:slight_smile:

Mozliwe tez ze pomyliles podkladki i po skreceniu jest duzo wiekszy opor na zebatkach, albo silnik wkrecony za mocno i ma opory. Albo przewody kiepskiej jakosci lub gdzies ci slabo styka.
Pozatym skoro styki sie wypalily to cos jest nie tak w srodku i samo dodanie mosfetu tego nie poprawilo.
Pewnie za duzo gdzies podkladek. Silnik ledwo kreci i dlatego sie grzeje.

Palące się styki to chyba normalna rzecz a dodanie mosfetu rozwiązuje ten problem? Silnik może się grzać tylko z AB, bez AB to musi mieć jakieś opory.

Dziękuję za próbę pomocy, ale wiecie, 4 lata już minęły :smiley: Nawet nie pamiętam czy i jak rozwiązałem ten problem :wink:

No ladnie odkopane xD