Tunning G&G CM16

Cześć wszystkim! :smiley: :smiley: :smiley:
Mam Predatora w tańszej wersji CM16 z silnikiem 18K od G&G , niestety póki nie rozbiorę repliki nie jestem w stanie sprawdzić jaką mam obecnie sprężynę , szczerze mówiąc niedawno zacząłem bawić się W ASG i nie mam doświadczenia w tunnigu a wiec nie chce jej na razie sam rozbierać , wiem ze w stoku mam 410 fps-ów.

Co chce zrobić >?
normalnie używam kulek 0,30g co sprawia ze moje fps spadają do około 350/360 , chciałbym aby replika miała 450 na tych BB ( lub mniej , tak aby mieścić się stoku )

Pytanie brzmi czy mogę wymienić tylko sprężynę i reszta układów jest na tyle wytrzymała ze taka zmiana im nie zaszkodzi , czy tez powinienem wymienić coś jeszcze ? Z chęcią dowiem się też jaką sprężynę powinienem kupić :smiley: i jeśli bedzie to konieczne to jakie elementy powinny zostać wzmocnione .

Z GÓRY DZIEKUJĘ :smiley: :smiley: :smiley:

A te 410fps na jakich kulkach mierzyłeś?

Jeśli to dane ze strony sklepu, to mierzone było na kulkach 0,20g. Bo na takich kulkach - żeby wyniki miały jakąkolwiek porównywalność - mierzy się repliki.

410fps na 0,20g odpowiada - w/g kalkulatora WMASG - 1,56 J.
Limit “leśny” to 450fps, mierzone na kulkach 0,20g, chyba, że mówimy o replikach “wyborowych” bez trybu automatycznego (tam 550fps). Czyli odpowiednio 1,88 J lub 2,81 J.
450fps na kulce 0,30g to 2,82 J. Co odpowiada 550 fps (z ogonkiem po przecinku).

Technicznie do zrobienia, tylko zaznaczam - będziesz się mieścił, w najlepszym razie, w samej końcówce górnej granicy limitu karabinów wyborowych. Wystarczy, żeby ktoś miał chrono liczące inaczej, niż Twoje (bo z precyzją tych urządzeń bywa równie…), albo żeby warunki pogodowe były ciut inne (to potrafi mieć wpływ na szczelność repliki). I z punktu przestaniesz się mieścić w jakimkolwiek limicie.

A wtedy… ciao bambina, żegnaj mała, tam są drzwi.

Nie mówiąc już o imprezach, gdzie organizator nie przewiduje replik ponad 450fps w ogóle.