Bomba ASG

Elo
Przedstawiam wam pomysł na rozgrywkę z bombą jak w CSie.
2 strony:

  • Terroryści posiadają bombę którą muszą umieścić w jednym z kilku ( zazwyczaj są 2 ) bombsitów
  • Antyterroryści muszą przejąć bombę zanim zostanie podłożona lub rozbroić już podłożoną.
    Oczywiście już to graliśmy ale teraz mamy do tego zrobioną bombę.
    Pomysł mój wykonanie Wiewióra ( brawa dla tego pana ).
    Oto jak to działa:
    Bomba asg rozgrywka jak w CS - YouTube

Ustawiamy czas uzbrajania i rozbrajanie. Możemy również ustawić czas do detonacji. Wiewiór twierdzi że może ją rozwijać o zdalne sterowanie. Pomysłów jest wiele na rozwinięcie projektu np użycie drutu oporowego do odpalania petard :smiley:

Oczywiście wszystko zostanie jeszcze ładnie zamocowane.

jak najbardziej za ;]

Pomysł fajny, chciałbym pograć.
A jeżeli chodzi o ulepszanie urządzenia to można zrobić klimatyczny wyświetlacz z czerwonych wyświetlaczy 7seg, jak w linku: Odliczanie na nfc - YouTube.

Rozumiem, że klakson samochodowy został użyty z premedytacją?
Jeżeli chcielibyście, to mogę poszukać plików źródłowych dla płytki wyświetlacza z linku, zrobiona na rejestrach przesuwnych z zatrzaskami, a kod do obsługi mam napisany w C dla AVR.

Sygnał dźwiękowy jest taki aby był słyszalny dla wszystkich, zwłaszcza jak następuje wybuch. Ale można zamontować dowolny system dźwiękowy tylko niech ktoś to kupi.

@ElektroTME - to jest zwykły wyświetlacz 7-segmentowy. Schemat urządzenia jest banalnie prosty, ale problem z nim jest taki, że do takich rzeczy (pod rozgrywkę ASG) może być… cóż, zbyt prosty. Lepiej już walnąć monochromatyczny jakiś, dzięki czemu łatwiej będzie wybierać opcje, ustawiać czas itd… owszem, można walnąć dwa wyświetlacze (kto za to zapłaci?) albo napisać interface pod 7-segmentówkę, ale to się wiąże z naklejaniem instrukcji albo dodatkowym szkoleniem ludzi z obsługi tego cudeńka… Nie zawsze twórca bomby będzie ją obsługiwał, co wtedy? Poza tym, prościej jest napisać program pod monochromata, niż pod 7-segmentówkę. Uwzględnij, że twórca bomby może nie siedzieć w programowaniu Arduino, więc lepiej już chyba zostawić wszystko pod monochromata.

Dobrą bombą (do podrasowania) była bomba WTFów, prosta konstrukcja z przejrzystym interface’m. Problemem była tylko zbyt niska głośność urządzenia, dlatego napisałem, że wymagałaby podrasowania :slight_smile:

To jest klakson z motocykla myślę że na nasze potrzeby wystarcza.

@Włodzimierz
Tak tylko rzuciłem propozycją,czerwony 7seg wydaje mi się legendarny, poprawia imersję.
(akurat ta moja wersja płytki wyś. nie ma standardowego schematu, posiada za to usprawnienia wyświetlania liczb, aby wszystkie były dostatecznie jasne, z regulacją jasności, odciąża uC, sterowanie to tylko 4 przewody + zasilanie, funkcje do obsługi już mam napisane)

Bomba jest, to się ceni :slight_smile:

Klakson z motocykla, muszę to usłyszeć następnym razem, muszę przyznać sprytnie :slight_smile:

Ja aktualnie pracuję nad dość zaawansowaną elektroniką do takiej bomby atrapy, mam kilkanaście pomysłów.
Docelowo moja bomba zostanie wykorzystana jednorazowo, po czym elektronikę z niej będzie można przełożyć do podobnej walizeczki i przystosować do gier terenowych.(Czyli może na następny sezon ją przygotuję i będziemy mieli dwie)

Myśleliście, aby dodać np karty RFID, które mogły by uzbrajać/rozbrajać bombę, jako alternatywa dla kodu lub jego dopełnienie?
Scenariusz: zdobyć kartę → zdobyć bombę → uzbroić
Koszta niewielkie, rzędu max 30zł.

Z zawodu jestem elektronikiem, piszę programy na uC od czasu do czasu. Można powiedzieć, że jestem zaawansowany w tych tematach, więc służę pomocą, proszę śmiało uderzać, pomogę w miarę możliwości :slight_smile:

Akurat założenie prezentowanej bomby było takie aby działała jak w CSie czyli uzbrojenie i rozbrojenie.