FPS i Dżule

Co powiecie na niewielką zmianę w limitach na strzelankach. A mianowicie zmienić chronowanie, z fps na dżule. Pomiar w dżulach jest bardziej rzetelny i dokładny , a co za tym idzie strzelanki będą bardziej bezpieczne. Wyjaśnienie dlaczego pomiar w dżulach jest lepszy podany w linku: Fps umarł, niech żyje dżul! | WMASG - Airsoft & Guns

Temat jest od dawna wpisany na liste tematow do przedyskutowania dla administracji. W najblizszy piatek odbedzie sie spotkanie administracji i temat zostanie poruszony na 100%.

Zastanówmy się - co tracimy, co zyskujemy?

Wydaje mi się, że jedyne, co tracimy, to utarty system pomiaru. Który nie jest rewelacyjny, aczkolwiek tradycyjnie przyjęty.
Zyskujemy system łatwiejszy w użyciu (brak konieczności regulacji HU po każdym pomiarze na “zerowym hopie”), i pozwalający brać pod uwagę zjawiska w rodzaju joule creep.

Podniesienie bezpieczeństwa oraz niwelowanie “liczenia” FPS po pomiarze. Prostota, a chrono i tak pokazuje J (te dobre przynajmniej). No i jeszcze jedno, uderza was kulka posiadająca energię kinetyczna, a nie prędkość początkowa :wink:

Jedno, czego bym nie chciał to zmiany samych limitów mocowych.

Tzn. jeśli 350 fps odpowiada 1,14 J, to trzymajmy się 1,14 J, a nie idźmy w zaokrąglenie do (na ten przykład) 1,2 J.

Może się nie znam,ale fps pokazuje w tysiacach J w dziesietnych czyli zakladając ze 1J=350fps a chrono przekłamie mi J na 1,1J to mam 385 fps . Pytanie jak dokładne są chrono do mierzenia w J,druga sprawa rozumiem że ZAWSZE TYM SAMYM CHRONO BĘDZIEMY MIERZYĆ ??Bo drugie chrono moze pokazywać inny wynik(jak już nie raz zaobserwowałem)

Przy FPSach masz ten sam problem.

Chrono nie mierzy energii, tylko prędkość wylotową. Energia jest liczona ze wzoru gdy podamy masę kulki. Dokładność jest zapewne standardowo do jednostki ostatniej cyfry po przecinku, czyli 0.01J. Dużo większy rozstrzał ma przeciętna replika.

A jeżeli przy tym jesteśmy, to warto zauważyć że praktycznie każde chrono ma liczenie J pod konkretną kulkę. W tym wypadku liczymy energię tylko raz. W przypadku przeliczenia fps z np. 0.2 na 0.28, tak naprawdę liczona jest energia kulki dla 0.2 i podstawiając ją do wzoru na energię i dla masy 0.28 wyliczana jest ponownie prędkość. Czyli defakto mamy podwójne przeliczenie, a dokładność zależy od programisty kalkulatora. Chociaż i w tym wypadku błąd jest dużo mniejszy niż przeciętny rozstrzał repliki.

Raz spotkałem się nawet odejmowaniem FPS, np. mierzone na 0.25, wyszło 320, więc DODALI 30 FPS i wyszło że do CQB jest spoko. Kij że prędkość jest składową do kwadratu :stuck_out_tongue:.

Ale generalnie pomysł mi się podoba. Prawie nikt nie strzela 0.2, na pewno nikt nie strzela na zerowym hopku, a tak wystarczy ustawić na chrono najpopularniejsze kulki i liczenie energii będzie szybsze niż przeliczanie na kalkulatorze, no i co najważniejsze , sprawiedliwe i bezpieczne.

Jeśli do tej pory mierzyliśmy na zerowym hop-upie, a teraz bedziemy mierzyc na ustawionym, to czy nie zwiększamy limitu? Gdy mielismy 350 fps na zerowym hopie to spadał on po ustawieniu. Z tej racji nikt nie mial prawdziwych 350 fps podczas gry. Teraz gdy ktos ma joule odpowiadajace 350 fps, ale na ustawionym hopie to może miec np 370 na zerowym.

Niezbyt Grab, bo liczy się energia kinetyczna, przecież magicznie się nie zmieni.

Grab co do prędkości i tak i nie, ponieważ np w jednej z moich replik kulka na zerowym hopie miała 380fps a na ustawionym ~410fps. Zdarzyło mi się też kilka takich przypadków na serwisie. Z resztą limity w [J] są o tyle lepsze, że są dokładniejszą miarą “mocy” repliki. Prawda jest taka , że każda replika jest inna i inaczej traci prędkość względem wagi kulki. Jedna replika po zmianie z .2g na .25g straci 40fps a druga np 30 albo 50. To nie są stałe, wszystko zależy od dodatkowych czynników takich jak rodzaj zasilania(gęstość gazu) czy dawka oraz opór na lufie.

Liczenie na zerowym hopie bylo w czasach kiedy wiekszosc nie rozumiala ze ustawiony hop zmienia moc repliki nawet na plus.

Pomiar repliki na zerowym hopie jest idiotyczny bo uwaga, nigdy nie strzela sie do przeciwnika na zerowym hopie - wiec co właściwie sie mierzy ?

Mnie interesuje zeby moja replika miala taka moc zeby nie zrobic przeciwnikowi za duzo kuku. Po to sie chronuje i po to sa limity. Tu nie ma zbytnio miejsca na teoretyczne rozważania. Ważne jest jak to wygląda w praktyce.

Proste apki na kom, czy tez onlinowe dokladnie przelicza ile to jest równoważnik na kulkach 0.2 I można sobie też to sprawdzić.

Kto nie wie gdzie - polecam http://asiaairsoft.com/index_topic.php?did=23&didpath=/23

Zgodzę się też z Kleszczem że różnica między 570 a 650 wydaje się niewielka w fpsach, ale w mocy jest kosmiczna.

Dlatego sam dla siebie korzystam także z MED.
http://mackila.com/airsoft/atp/10-b-01.htm
Dla przykladu - dla kulki 0.45 lecącej z 420 fpsami (ekwiwalent około 630 fps na 0.2 czyli 3,67J) bezpieczna odleglość strzału to ponad 37m (jak robili tą tabelke pewnie nie bylo tak ciezkich kulek).
Dla 570 fps na 0.2 - czyli równo 3 J jest to 7m mniej.
Musielibyście sobie sprawdzić z miarką ile to jest 37m. Cymoglock tyle nie doleci… Boczniaki pistolety tez raczej na tej odległości nie mają już celności. A ze snajperki strzelać już ryzyko.

Mnie limit na snajperki o tyle nie zaboli że skręce rega na mniej i będe wiedział ze mam porównywalny zasięg jak inni snajperzy. Juz teraz mam 20 mniej bo nie widać różnicy. A nawet jakoś celniej lata.
Ale i tak ktoś z miarę zrobioną DMRą z 550 wygra większość pojedynków. Semi - auto wyrównuje i braki w jakości amunicji i nawet mocny wiatr.

A propo Joul Creep
Aby bardzo szybko i łatwo ukazać co jest zagrożeniem, ustawiłem swoje gbb w HP na 15 bar i zmieniałem wyłącznie wagę kulki. Wyniki poniżej:
0,2g


0,25


0,3

Więc kolejno
0,2 - 3,26J
0,25- 3,55J
0,3- 4,21J
Fpsy po przeliczeniu zostają takie same jak dla 0,2g, ale energia kulki jest zupełnie inna. Może ktoś uzna niezbyt trafne porównanie, ale wg mnie świetne porównanie to 9mm vs .45 ACP. szybki i lekki pocisk przeciwko wolniejszemu i cięższemu. Wnioski możecie wysunąć sami .45cal Vs 9mm Ballistic Test | Ammo Comparison | Tactical Rifleman - YouTube