[18.11.2018] KLUCZ Operacja "Kryształ"

Opublikowano za zgodą: Wayne.

Zapraszam do rozegrania symulacji patrolowej na miejscówce Klucz w Szczecinie pod nazwą Operacja “Kryształ” w niedzielę. Uczestnictwo, wystarczy głosować w ankiecie strzelankowej na: Klucz Operacja “Kryształ” w dniach od 12-16 listopada br.

REGULAMIN GRY OPERACJA “KRYSZTAŁ”

Miejscówka: KLUCZ
Start: 11:00
Zakończenie 15:00
Dwie grupy: Wicher i Piorun
Zbiórka: zgodnie z mapą dojazdu o godz. 10:00

Liczba graczy: bez ograniczeń

CELE GŁÓWNE
Grupa Wicher minuje drogi oraz unieszkodliwia stanowiska moździerzowe.
Grupa Piorun rozstawia stanowiska moździerzy, rozminowuje i zapobiega zaminowaniu dróg .

OPIS REALIZACJI CELÓW
Wicher otrzymuje 3 zestawy saperskie: atrapy miny, drut i łopatka. Miny stawia saper w ilości 3 szt. na szerokość drogi, łącząc drutem, który sygnalizuje ukończenie minowania. Taką instalację można rozbroić, nie wcześniej! Natomiast unieszkodliwienie moździerza to wbicie flagi obok.
Piorun otrzyma 3 sztuki atrapy moździerza, które trzeba rozstawić w wyznaczonych miejscach. Jeden moździerz może być transportowany przez jeden zespół. W przypadku, gdy cały zespół zostaje wybity przed instalacją, moździerz wraca z nimi do bazy.
Dopuszczalne przekazywanie atrapy wewnątrz zespołu a nie grupy, chyba że jest to Kwatera Główna. Rozminowanie drogi dokonują saperzy po jednym w zespole taktycznym. Zbierają do wora miny i odnoszą do Kwatery Głównej.
Obydwie strony nie mogą odbierać żadnej atrapy przeciwnika w trakcie ich transportu i zakładania.

LECZENIE
Każde trafienie kulką uznaje się za ranę także rykoszet. Limit trafień na gracza: sześć (6). Respawn na Kwaterze Głównej. W momencie trafienia krzyczymy -Dostałem, wyciągamy czerwoną flagę i odliczamy minutę. Ranny może schować się wykonując parę kroków, aby uniknąć kolejnego trafienia po wyleczeniu oraz by nie przeszkadzać innym graczom. W trakcie odbywania karnej minuty trafienia są nieuznawane.

DOBIJANIE
Podchodzimy do rannego, klepnięcie w ramię i mówimy -Dobijam! Ranny schodzi na Respawn.

KWATERA GŁÓWNA (KG)
Na jej terenie wszyscy są nieśmiertelni. Tu jest Sztab i Respawn. Oznaczenie czerwono-biała taśma.

ZESPÓŁ TAKTYCZNY (ZT)
Grupa Taktyczna (GT) dowodzona przez Szefa, zostaje podzielona na Zespoły Taktyczne, liczące od 3-10 osób kierowane przez dowódcę, który wydaje polecenia szeregowym. Zespół używa łączności radiowej (obojętne kto ma radio). Szeregowi dzielą się ze względu na pełnione funkcje: skaut (szperacz), radiooperator (antena), snajper (oczko), szturmowiec (piącha), saper (łopatka), czujka (ogon) . Ułatwia to dowódcy wywoływanie gracza wg funkcji zamiast pseudonimu. I mniej więcej w takiej kolejności ustawia się kolumna marszowa ZT. Dlatego przed wyruszeniem w patrol zaleca się przydzielić funkcje. A kogo brakuje tego nie ma.
Wskazówka zachowania spójności zespołu: osłaniać rannych i poczekać na ich powrót do gry o ile to możliwe.
Gracz jeśli nie chce być w zespole gra samodzielnie (traper). Wyjątek osoby nie zarejestrowane na Forum lub świeże.

PATROL
Patrol to wyznaczona trasa przez dowódcę, którą pokonuje zespół w określonym czasie wypełniając postawione zadania. Przykładowo: obserwacja, eliminacja, śledzenie, wsparcie innego zespołu, rozpoznanie, zasadzki (szczególnie przy minach) itp. Istotne informacje są składane w formie meldunku do Szefa Grupy, np. przybycie do wyznaczonego punktu, wykrycie przeciwnika.
Poruszamy się głównie drogami (mapa: wytyczone linie białe z numeracją skrzyżowań).

FORMACJA PATROLOWA
Drogę pokonujemy w kolumnie marszowej (dzida) bez pośpiechu jeden za drugim lub formujemy grot (skaut na szpicy). Kontakt z przeciwnikiem: sformować okrąg (krążek) lub bez zmiany szyku linia obrony .
Czesanie pobocza drogi z kolumny marszowej w prawo/lewo zwrot , naprzód.

RADIO PMR
1.446.006,25 Częstotliwość wspólna dla każdego gracza
3.446.031,25 Wicher
4.446.043,75 Wicher
6. 446.068,75 Piorun
7. 446.081,25 Piorun
Kanały 3,4,6,7 używają wyłącznie dowódcy i radiooperatorzy.

TAKTYKA
Dowódcy wyznaczają trasy patrolowe, zadania, hasło i odzew dla całej grupy. Szef Grupy może zarządzić, że o ustalonej godzinie nastąpi rekonstrukcja zespołów. Oznacza to powrót wszystkich graczy do KG.

PRZEBIEG GRY
Po wejściu obydwu grup na KG, czas start! Strony mają godzinę od tej chwili na organizację, rozpoznanie terenu i rozmieszczenie zespołów. W następnej godzinie wykonują cele główne.

Materiał do pobrania KluczOperacjaKrysztal.pdf zawiera: Regulamin, mapa, objaśnienia graficzne (których tu nie ma)
http://asg.mikado.home.pl/asg/KluczOperacjaKrysztal.pdf

CO NIE ZABRONIONE JEST DOZWOLONE.
POZOSTAŁE KWESTIE NP. LIMITY ZGODNIE Z REGULAMINEM FORUM TAKTYCZNY SZCZECIN.

Zamienny link do PDF Regulamin i mapa
https://drive.google.com/open?id=1iRQum0VdbWIB3Us8wyjJXlBJn1nVOGT7