06.01.2018 DZR mechanika-pytania i odpowiedzi

Poniższy temat ma celu wyjaśnienie wszelkich niejasności w regulaminie,tak aby ograniczyć do minimum czas potrzebny na przypomnienie zasad podczas zbiórki,oraz aby podczas gry nie dochodziło do nikomu niepotrzebnych nieporozumień i aby gra przebiegała przyjemnie dla Wszystkich.

Tak więc,jeśli macie jakieś pytania. Słuchamy! :slight_smile:

Odpowiedzi będziemy zamieszczali w tym temacie,jak również w pliku Pytania i odpowiedzi który to będzie na bieżąco aktualizowany i będzie w pierwszym poście-tak więc jak komuś nie będzie się chciało przeczesywać tematu,będzie mógł od razu zajrzeć do sedna dyskusji :slight_smile:

Czy opatrunki będą dołączone do pakietu gracza, czy należy się w nie zaopatrzyć we własnym zakresie?

Tak,będą dołączane do pakietu startowego. Zapis ten “uciekł” nam.

Mechanika zakłada magazynki mid-cap pojemności 70 kulek - użytkownicy mogą ładować większe mid capy ponad tą wartość (korzystając z zapasu), czy należy pilnować, aby midy niezależnie od pojemności zawierały nie więcej niż 70 kulek?

Magazynki mają być napełnione maksymalnie do 70 kulek,może być mniej(real-cap,low-cap),lecz nie więcej. Ilość magazynków-bez ograniczeń.

W głównym temacie nastapila drobna aktualizacja,a raczej doprecyzowanie zasad w obszarze: amunicja,rany,przeszukanie.

W WARNO, we fragmencie z instrukcjami ogólnymi wskazane jest, aby wyznaczyć dwóch medyków na zespół. W mechanice natomiast podane jest:

[…]-opatrywać ranę może każdy poza samym poszkodowanym[…]

Po co zatem medyk?

Jakie zadania będzie miał RTO, skoro nie ma stałego TOC’u, a ekipy działają niezależnie?

WARNO jest wstępnym rozkazem przygotowawczym wydanym przed HQ(dowództwo).

Szczegółowe wytyczne co do działania, komunikacji, ostatecznych funkcji będą umieszczone w OPORD, które zostaną przekazane dowódcom poszczególnych zespołów.

Są to delikatne kroki w kierunku semi-milsima,aczkolwiek nie nazywałbym tak tego scenariusza.

Pytanie z tych banalnych. Co oznaczają skróty 1IC i 2IC?

1IC - first in command (głównodowodzący)
2IC - second in command (zastępca dowódcy).

:slight_smile:

Czy zadania będą nawiązywały do serialu dokumentalnego, który emitowany jest na Discovery Channel w soboty o 23:00?

:sunglasses: Ja tam nie wiem, ale podejrzewam, Gumiś, że to jest już pytanie o fabułę, a nie o mechanikę… :sunglasses:

Raczej ktoś oglądał NARCOS i się trochę nim jara :wink: Mi zresztą tez się podobał.
Trochę klimat w styczniu nie pasuje do fabuły.

Nie inspirowaliśmy sie serialem na Discovery :slight_smile:

Nawiązujemy luźno do serialu Narcos ale tylko w sferze fabularnej.

Do scenariusza zostało parę dni. Na dniach dostaniecie OPORDy, które pomogą Wam lepiej przygotować się do scenariusza.

Pozwolę sobie na delikatną podpowiedź/sugestie.

Nie podchodźcie do tego scenariusza jak do jebanki tj. liczenie tylko na fragi, masę wyjebanych kulek itd. Gwarantuje, że z takim podejściem nie będziecie się dobrze bawili. To nie jest ten typ scenariusza.
My stawiamy na współpracę, działanie w zespole, wykonywanie zadań oraz realizm (oczywiście do pewnego stopnia), nie na milion kontaktów, walkę o flagę, puste magi i rozładowane baterie.

Ważne jest też Wasze zaangażowanie. Jeśli w trakcie gry tylko marudzicie albo ktoś zamierza wycofać się w trakcie, bo jest nudno i trzeba dużo chodzić, to tylko pokazuje jego brak szacunku do kolegów z zespołu, których zostawia w trudnym położeniu lub psuje atmosferę w drużynie. Czasem tak jest, że chodzi się po lesie kilometry w deszczu i nikogo nie można ustrzelić - ale takie jest życie, trzeba zacisnąć zęby i jechać dalej. Potem jakiś czas po scenariuszu może się okazać, że ten pieprzony marsz w deszczu 5 km był czymś zajebistym i sprawdził Was oraz Waszą ekipę. Nie wymiękajcie i róbcie swoje :slight_smile:

To Wy gracze odpowiadacie za to jak będzie przebiegała gra. My orgowie, możemy przygotować zajebisty scenariusz, ogarnąć śmigłowce, czołgi i lotniskowce, ale jeśli gracze przyjdą z podejściem “mam wyjebane” to taka też będzie impreza i nic tego nie zmieni.

Jeśli przyjdziecie na scenariusz w pełni zaangażowani, gotowi na wykonanie zadania, nie będzie marudzenia, a wola nazwijmy to walki, to naprawdę będzie to dla Was świetnie spędzony czas i powód do późniejszych wspomnień z kumplami z ekipy przy piwku, że nie daliście się pogodzie, że przejebaliście 20km, że dosraliście tym frajerom z t.Ch itd. :stuck_out_tongue:

Wyszedł z tego trochę moralizatorski post :smiley:

a) będą mapki przed scenariuszem, zeby je po swojemu podrukować?
b) gps dozwolone?
c) jakieś ograniczenia co do laserów/oświetlaczy ir itd?

Ad a) Mapki od nas dostaniecie w dniu scenariusza. Będą też w załączniku do OPORDu

Ad b) Dozwolone,a nawet zalecane :wink:

Ad c) oświetlacze dozwolone.

Dopuszczamy stosowanie laserów z jednym ograniczeniem. Całkowity zakaz stosowania laserów zielonych. Jest to spowodowane ich dużą mocą i ryzykiem uszkodzenia wzroku graczy.
Lasery czerwone mają mniejszą moc,lecz również prosimy o niecelowanie w głowę graczy i używanie ich ze zdrowym rozsądkiem.

Działajcie w myśl zasady: nie rób drugiemu,co Tobie niemiłe :slight_smile:

Szkoda że ta informacja pojawila się tak późno. Specjalnie na ta nocke kupilem laser a tu nagle że nie można używac. Sądze że tego typu info powinno być podawane na samym poczatku a nie kilka dni przed scenariuszem.

Można używać laserów czerwonych które charakteryzują się słabszą mocą i są bezpieczniejsze.

Nie mniej serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację.

Przy tworzeniu mechaniki umknął nam ten problem.

Nie będę próbował się tłumaczyć dlaczego tak się stało. Wina jest ewidentnie po naszej stronie i krytyka w naszym kierunku jest jak najbardziej uzasadniona.

Przepraszam jeszcze raz.

Spoko, wszak czlowiek uczy sie cale zycie.