[EDIT 25.10.2017]
Witam i zapraszam serdecznie na kolejną część Stargardzkiego Milsima pod tytułem : “BITWA O LOTNISKO”.
MIEJSCE GRY:
LOTNISKO KLUCZEWO, STARGARD.
CZAS GRY:
8:00 - 17:00 - ze względu na porę roku proszę o zabranie latarek lub innych źródeł światła.
OBSZAR:
OBSZAR “B” oraz parking “BOL” (Bitwa o Lotnisko)
LIMIT FPS:
Ze względu na budynki i teren półotwarty w jakim będziemy działać niezbędna jest replika o mocy poniżej 350 FPS.
W CQB NIE MA “PIF PAF”
BUDYNKI - Do budynków, z budynków i w budynkach strzelamy ogniem pojedynczym.
Poniżej 350 - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby - ogień ciągły.
350-450 - pistolety maszynowe, karabiny szturmowe - ogień pojedynczy.
350-450 - karabiny maszynowe, broń wsparcia - ogień ciągły.
450-600 - karabiny snajperskie także DMR.
(ZASADY SFAT)
LIMIT KULEK:
500 przy sobie. Doładować się można tylko w SD/TOC.
Magazynki z pokrętłem wstydu do replik które nie są karabinem maszynowym lub wsparcia będą wyśmiane.
LIMIT WIEKOWY:
Ukończone 18 lat lub 16 lat oraz zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na piśmie.
Po przeczytaniu i wszystkich krytycznych komentarzy, zmieniamy mechanikę gry.
Niedługo zostaną udostępnione filmy instruktażowe jak postępować i zachowywać się w różnych sytuacjach na polu walki. Są wśród Was osoby, które chcą czegoś więcej od airsofta właśnie podajemy Wam dłoń. Milsim będzie wymagający dla wszystkich graczy, ciężkie warunki atmosferyczne oraz opracowana mechanika gry mają szkolić i doskonalić Wasze umiejętności.
Niezwykle prosta historia konfliktu miedzy dwoma sojuszami:
“W Eurolandzie narasta kryzys. Potężna Doria traci wpływy ze sprzedaży gazu, bo Zelandia i inne kraje Organizacji Sojuszu Morza Niebieskiego rozpoczęły eksploatację złóż łupkowych. Grupa Państw Wschodniego Eurolandu, czyli sojusz wojskowo - polityczno - gospodarczy Derii rusza do ofensywy dyplomatycznej a po zakończeniu jej niepowodzeniem - siłowej.”
Dokładna sytuacja taktyczna zostanie przedstawiona w dniu MilSima dowódcom stron konfliktu.
MILSIM - WSTĘPNE INFORMACJE:
JEDNOSTKI BLUFOR - ZELANDIA - REGULARNE WOJSKO
- SD/TOC (Stanowisko Dowodzenia).
- QRF (Quick Reaction Force).
- Punkt remontowy (zależy od ilosci pojazdów).
- Szpital Polowy/Punkt medyczny.
JEDNOSTKI OPFOR - DERIA
- Mobilne Centrum Dowodzenia.
- Wojska Specjanlne.
- Wojska Powietrzno-Desantowe.
a) Saperzy.
ZADANIA BLUFOR - ZELANDIA
- Zapwenić ciągłość dowodzenia.
- Ochrona i obrona sztabu.
- Zapewnienie dostaw żywności i wody do stanowiska dowodzenia.
ZADANIA OPFOR - DERIA
- Zniszecznie infrastruktury BLUFOR.
- Wybudowaie FOB.
UŻYWANIE GRANATÓW:
GRANATY MOGĄ BYĆ PRZECHOWYWANE W DOWOLNEJ ŁADOWNICY
-
Granaty odłamkowe atestowane GR-02 jak i samoróbki grochowe do mocy FP3.
-
Granaty dymne atestowane GD-10, GD-60. SAMORÓBKI NIEDOZWOLONE.
POJAZDY SĄ DOZWOLONE
Pojazd po trafieniu czyli wjechanie w dym zostaje unieruchomiony a załoga musi niezwłocznie opuścić pojazd. Należy wtedy wykonać naprawę na miejscu trwającą 5 minut. W przypadku samochodu musi to być otworzona przednia klapa. Po takiej naprawię pojazd może poruszać się z prędkością do 20 km na godzinę i nadal może zostać ponownie unieruchomiony po czym znowu musi być wykonana naprawa.
Pełnej naprawy dokonuje się w miejscu do tego przeznaczonym gdzie pojazd musi przebywać 30 minut także z podniesioną klapą.
NISZCZENIE BUDYNKÓW
Po umieszczeniu w budynku, specjalnie przygotowanego ładunku wybuchowego oraz jego detonacji, na każdej ścianie należy napisać białą lub inną jasną kredą “WYSADZONE”.
Kredę otrzymają wyznaczeni saperzy.
Saperzy, tylko podczas pisania są wyłączeni z gry, ponieważ zapisują na ścianie informację dla wszystkich.
RATOWANIE RANNYCH
I FAZA - TRAFIENIE - Poszkodowanemu stazę zakłada każdy kto jest w stanie to zrobić a następnie przemieszcza poszkodowanego w bezpieczne miejsce gdzie następuje II Faza.
II FAZA - OPATRYWANIE - Po zatamowaniu “krwawienia” poszkodowanym zajmuje się wyznaczony ratownik lub punkt medyczny - najlepiej żeby wykonujący czynności był po kursie pierwszej pomocy. Na wykonanie swojej pracy mają 30 minut. Po opatrzeniu gracz wraca do gry z opatrunkiem na sobie jest w pełni sprawny.
Drugie trafienie bez udzielenia pomocy, wysyła na respa - 45 minut.
Warunek na przetrwanie drugiego trafienia to użycie nie swojej stazy do zatamowania krwawienia. Wtedy wykonuje się ponownie procedurę opisaną wyżej.
Nie można ponownie użyć swojej stazy także w przypadku, kiedy użyjemy jej najpierw na rannym.
Czas w jakim należy założyć stazę w pierwszej fazie nie powinien przekroczyć 10 minut. Po tym czasie poszkodowany umiera oraz idzie na respa (45 minut).
Zalecane jest posiadanie stazy typu CAT. Ale inne opaski także są dozwolone.
PODZIAŁ NA STRONY
ZELANDIA:
- …
DERIA:
- …
Przedstawiam MATERIAŁ WIDEO:
****AKTUALIZACJA:
NOWA ZASADA:
Medyk (ratownik taktyczny) może samodzielnie założyć sobie stazę oraz siebie opatrzyć (po pierwszym trafieniu - ranie lekkiej). Później stazę złożyć może każda osoba, a opatrzyć inny medyk (ratownik medyczny) lub pomocy udzieli ratownik w punkcie medycznym/szpitalu polowym.
AKTUALIZACJA ZASADY:
Każdej stazy można dowolnie użyć dwukrotnie, w przypadku pierwszego (rana lekka) oraz drugiego trafienia (rana ciężka-nieprzytomny). Trzecie trafienie to stan krytyczny a staza musi być już cudza.
Staza RESPI się razem z właścicielem - podobnie bandaże, po czym można ich użyc ponownie.
@Erhille, dokumenty można okazać mi lub Kacerowi (i to zupełnie poważnie). Ale nie będzie to stanowić warunku dopuszczenia do działania, w ramach wykonywania swojej roli podczas milisma. Tak jak napisałem wcześniej, obecność prawdziwych ratowników raczej zwiększy realizm w symulacji pola walki.
Sam zaznaczyłeś w swojej wypowiedzi, że jest to warunek preferowany co się pokrywa z naszą wizją. Podobnie się ma sytuacja w obsadzeniu innych funkcji w pododdziałach - saperów, operatorów wojsk specjalnych, mechaników.
Jeżeli to możliwe, zwiększamy realizm. Mimo tego, proszę o wczucie się w rolę.
Nasz milsim, jakkolwiek interpretowany, jest próbą stworzenia trochę bardziej rozbudowanej rozgrywki. Mimo tego, niestety, muszą występować uproszczenia, umowy słowne, limity i rozwiązania, które wynikają z warunków symulacji, na przykład - nie wysadzimy budynku lub bardziej przyziemnie - ktoś może nie poczuć trafienia. To apel do osób, które jeszcze tego nie rozumieją, żeby do nich to dotarło a jak nie, to przecież nie jest impreza obowiązkowa.
Proszę o obserwację tematu!
*Materiał wideo jest uproszczeniem procedur, które tutaj mają charakter symboliczny i nie może być przedstawiany jako film szkoleniowy z zakresu pierwszej pomocy na polu walki.
Pozdrawiam!